söndag 22 maj 2011

Söndag, hundträning i veckan samt bilder

Japp helgen lider mot sitt slut... :( tycker att det går snabbt för snabbt så är man tillbaka på jobbet och det är ny vecka...

Hos oss händer inte så mycket än det gamla vanliga... jag har i veckan på morgonen innan jag går till jobbet tränat flickorna på att hämta saker och lämna(vi använder oss utav en vattendummie men meningen är när Cissi lärt sig detta ordentligt byta till apportblock, Ciara kan det redan) Jag har tränat flickorna 5 minuter var och sen ibland även på eftermiddagen och det jag märker är att Cissi är riktig duktig då hon inte ska stressgenomföra momenten som jag ber henne om som Ciara, hos Ciara ska allt gå fort och man måste liksom hejda henne så att hon fattar. Men de båda fattar vad jag vill i vart fall :)

Eftersom Cissi är så lugn när det kommer till träning så skulle hon va suverän på lydnadsplan, med lugn menar jag att hon tar till sig det du vill innan hon utför det, svårt att förklara med jag hoppas att ni fattar :) Ciara lyssnar med ett halvt öra och man måste upprepa vad man egentligen ville en gång till för hon är redan halvvgäs att utföra nåt och gör helt fel, man måste helt enkelt ha mer tålamod med Ciara sakta ner henne lite.
Fast Rallylydnaden gick ju galant för Ciara då det är lite fart i momenten och man får hjälpa mycket :) Ska nog gå fortsättningskurs med Ciara på rallylydnaden, har ju alla skyltar hemma men det blir liksom inte samma sak med en instruktör som ser mina fel och brister :)

Annars så har det inte hänt så mycket mer, jo vi går ju våra härliga kvällspromenader :) äntligen ! innan var det vintermörkret som hejdade och sen var jag ju konstant illamående och spydde, så då gick maken med de eller jag en kortis, men nu så mår jag bara illa på morgonen så kvällspromenaderna njuter vi alla tre utav :)

Pysslat lite i trädgården också och gräsklipparen vägrar att starta, tror man måste byta tänstiftet och det är ju ganska bråttom med det nu efter att det regnat och gräset har skjutit i höjden :)

Nu längtar man till lönen och att skattepengarna ska komma :)
Har ju ett projekt som vi ska sätta igång med och det är att vi ska göra en parkering utanför ingången till tvättstugan, och fixa till nya grindarna och lägga stängslet lite annorlunda i och med parkeringen :) men det ska vi först sätta igång med när Senad går på semester. Blir ju bättre att ha parkering utanför huset precis och inte behöva släpa med sig barn, barnvagn hundar m.m. upp till bilen som står vid garaget...

Hjälp nu är det inte långt kvar tills lilla bebisen är här :) så spännande !!!! 30 augusti är hon beräknad :)
Barnrummet är nu helt klart och nu återstår bara småsaker kvar att köpa :)
Näe nu ska jag upp och sy halsband :) + babybyxor :)

Lite bilder :)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar