tisdag 21 juni 2011

Bild på bullemagen

en bild på bullemagen tagen i söndags, då det var vecka 29+ 4 dagar

Idag är jag inne i vecka 31 eller(vecka 30+0 dagar) och det är endast 70 dagar kvar till BF datumet... 13 kg har jag gått upp totalt och det är inte mycket, tycker i alla fall inte jag, det mesta är nog bebis, fostervatten, och livmodern, men de 13 kg känns faktiskt, speciellt när man är ute och går med tjejerna och det kommer nån liten backe... puhh va jobbigt det blir.
Vi har ju ett namn till den lilla prinsessan och det har vi redan börjat att kalla henne för också(eller magen) Varför vi valt ett namn redan nu vet jag faktiskt inte men när vi kom på det namnet, så sa det bara klick och det känns som det är en xxxxxxx där inne :)

Barnrummet är nu nästan helt klart, bara ett par panellängder som min mamma envisas med att sätta upp men jag tycker att det är bra som det är, självklar kommer sängen att stå i vårt sovrum de första månaderna, dels då det blir lättare för mig att amma men sen också att man kan hålla koll på bebis...
Skötbordet har jag velat lite fram och tillabaka med vart det ska stå, men nu så har jafg nog bestämt mig att det ska stå i barnrummet, får nog inte plats med det i badrummet, men vi får se :) Maken ska bara sätta ihop det också...

Det som ska inhandlas nu är ju mest småsaker:
-regnskydd till vagnen
-termometer
-blöjor
- badprodukter
-hudvårdsprodukter
-en väska för mig till BB, där jag får plats med mina grejer, bebis och nåt till maken :)
-nya mysbyxor till  mig som jag kan ha när vi åker in alla här hemma är så slitna
kommer säkert på mer och mer på vägen hihi, kläder kommer nog köpas fler nu när sommarrean börjar :)

ska se om jag kan ta bilder på barnrummet och lägga upp här samt på fejjan :)
Idag jobbar jag hemifrån och det så skönt, slippa spy på morgonen och illamående... anledningen var att jag väntade på ett paket/eller flera paket som maken beställt, DHL skulle leverera mellan 9-12 och de kom faktiskt innan 10 så nu är det fritt fram för mig att gå en kortis med tjejerna :) sen ska skriva rent protokoll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar